كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





عدّه ای از اینها بعداز مدّتی عذاب در همان عالم برزخ ، اهل بهشت می شوند ؛ ولی عدّه ای دیگر سراسر برزخرا در عذابند ولی در آخرت اهل نجات می شوند. عدّه ای نیز بعد از مدّتی تحمل عذابآخرت ، نجات پیدا می کنند. بنا به برخی روایات جز اندکی از مردم تا ابد در جهنّمنمی مانند.در خود بهشت نیز همچنان که قبلاً گفته شد دائماً ترقّی مراتب وجود دارد ؛ لکن به نحو تجدد امثال و راهیابی به باطن خود و باطن اعمال و عقائد خود. امّا راه سوم تکامل برزخی و آخرتی ، فضل خداست. خداوند متعال به خاطر رأفت و عطوفت ذاتی خود ، اثرات بسیاری از معاصی را از اهل جهنّم بر می دارد تا بتوانند به فطرت خود باز گردند و در نهایت از جهنّم رها شده و اهل بهشت شوند. شفاعت ، شافعین نیز یکی از ظهورات این تفضّل الهی است. به اهل بهشت نیز درجاتی بیشتر از آنچه خود کسب نموده اند تفضّل می نماید. این تفضّل به سه صورت است ؛ صورت اوّل چنین است که خداوند متعال اعمال خیر را زاینده قرار داده است ؛ به نحوی که هر عمل خیری چند برابر می شود ؛ و در برخی مواقع بی نهایت برابر می شود.خداوند متعال می فرماید: « هر كس كار نيكى بجا آورد، ده برابر آن پاداش دارد، و هر كس كار بدى انجام دهد، جز بمانند آن ، كيفر نخواهد ديد؛ و ستمى بر آنها نخواهد شد.»(الأنعام/160 )

از این آیه شریفه استفاده می شود که هر عملی حدّاقل ده برابر می شود. صورت دوم ، آن است که خدا افزون بر این زایندگی خود عمل ، برخی اعمال را به گونه ای قرار داده است که اگر آن اعمال در وجود کسی راه یابند باعث می شوند که وجود خود شخص ، شروع به باروری کند. و راه سوم این است که خداوند متعال ، برای دارندگان برخی اعمال ، درجاتی نیز خود عنایت می کند. خداوند متعال می فرماید:« كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‏كنند، [خود آن افراد ] همانند بذرى هستند كه هفت خوشه بروياند ؛ كه در هر خوشه ، يكصد دانه باشد ؛ و خداوند آن را براى هر كس بخواهد ، دو يا چند برابر مى‏كند ؛ و خدا(از نظر قدرت و رحمت،) وسيع، و(به همه چيز) داناست. »(البقرة/261)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 16 مهر 1391برچسب: جهنّم‌ براي‌ غير مخلّدين‌, ] [ 15:10 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 172
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 194
بازدید ماه : 1173
بازدید کل : 162459
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك