كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تنها راه سعادت

حدیث ثقلین«لقد جاءکم رسولٌ من أنفسکم عزیزٌ علیه ما عنتمّ حریصٌ علیکم بالمؤمنین رؤوفٌ رحیمٌ». (توبه/129محققاً برای شما پیغمبری آمد از خود شما، که سخت است برای او رنج کشیدن شما، حریص است بر هدایت و نجات دادن شما از هرگونه رنجی که بر شما برسد، رئوف و مهربان است بر اهل ایمان.

از آن جایی که همّ این پیغمبر رحمت در دوره رسالت خود به تمام معنی، مصروف بر این بود که امت خود را از جهالت و نادانی نجات دهد و ایشان را به راه حق، سعادت و ایمان به خدا راهنمایی کند، و بر راهنمایی ایشان و تأمین سعادت دو جهانی بر ایشان حریص بود و همواره تا وقت رحلت خود غمخوار امت بود؛ لذا پیش از مردن و رفتن به جوار رحمت الهی به امر و اختیار خدا، جانشین ها و حافظ هایی برای دین و شریعت خود به مردمان معرفی فرمود، که غیر از نبوت و پیغمبری، همه صفات و فضایل و علوم و کمالات آن حضرت در ایشان جمع بود تا هر کدام بعد از دیگری ـ تا قیام قیامت ـ هادی و راهنمای مردم و حافظ دین، کتاب و سنت آن حضرت و مبین آن ها باشند و به صدای رسا و زبان معجز بیان خود به جهانیان گوشزد فرمود که:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:تنها راه سعادت, ] [ 19:9 ] [ اكبر احمدي ]

جواز سجده بر مهر / مناظره


یکی از مراجع تقلید می‌گوید: روزی در مسجد النّبی، در مدینه نماز صبح را بجا آوردم، و در آن روضه مقدسه در کنار منبر نشسته بودم، و آیاتی از قرآن را تلاوت می‌کردم، در این میان یک نفر مرد شیعی به آنجا آمد و در طرف چپ من ایستاد و مشغول نماز شد، در جانب راست من، دو نفر که ظاهراً از اهالی مصر بودند، به ستون مسجد تکیه داده و نشسته بودند، آن مرد شیعی، در بین نماز، دست در جیب خود کرد تا مهر تربت یا سنگی را درآورده و در سجود، بر آن سجده کند.


سجدهیکی از آن دو نفر که به ستون تکیه نموده بود، به رفیق خود گفت: «این عجمی را نگاه کن که می‌خواهد بر سنگ سجده کند!!» مرد شیعی به رکوع رفت، و پس از رکوع، بر سجده رفت و پیشانی خود را روی قطعه سنگی نهاد، ناگهان دیدم یکی از آن دو نفر با شتاب برخاست و به سوی آن مرد شیعی رفت، تا به او اعتراض کند و سنگ را از زیر پیشانی او بردارد، قبل از آنکه به او برسد، دستش را گرفتم و با خشونت به او گفتم: چرا نماز مرد مسلمانی را باطل می‌کنی، که در این مکان شریف در کنار قبر منوّر رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ نماز می‌خواند؟ گفت: او می‌خواهد روی سنگ سجده کند. گفتم: مگر چه مانعی دارد که او بر سنگ سجده کند، من هم بر سنگ سجده می‌کنم؟ گفت: چرا و برای چه؟ گفتم: او شیعه و پیرو مذهب جعفری است، من هم معتقد به مذهب جعفری هستم، آیا جعفر بن محمد، امام صادق ـ علیه السّلام ـ را می‌شناسی. گفت: آری. گفتم: آیا او از اهل بیت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ است؟


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:جواز سجده بر مهر / مناظره, ] [ 19:7 ] [ اكبر احمدي ]

رفع حجاب های هفتگانه با تربت امام حسین(ع)


اگر کسی بر تربت امام حسین علیه السّلام از روی اخلاص و ایمان سجده کند، حجاب‌ها و پرده‌های هفتگانه آسمان را کنار می‌زند و عمل او به آسمان هفتم و مرتبه قبول خدای سبحان می‌رسد.


کربلاسجده بر تربت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) و رفع حجاب‌های هفتگانه

در حدیثی است که سجده بر تربت ابا عبد الله الحسین علیه السّلام حجاب‌های هفتگانه را خرق می‌کند. اولاً حجاب‌های هفتگانه چیست؟ و ثانیاً چرا و چگونه؟

معاویة بن عمار گوید: امام صادق علیه السّلام دستمال (بقچه) زردی از دیبا داشت که تربت امام حسین علیه السّلام در آن بود و هنگام نماز آن را بر سجاده خویش می‌ریخت و بر آن سجده می‌کرد و می‌فرمود: سجده بر تربت حسین علیه السّلام، هفت پرده را می‌شکافد (و نماز را به درجه قبول می‌رساند.) مراد از حجاب‌های هفتگانه، طبق روایات متعدد، اموری است که مانع از صعود و قبول اعمال انسان در آسمان‌های هفتگانه است. در روایتی از بحار الانوار، معاذ بن جبل از پیامبر گرامی حدیث مفصّلی را نقل می‌کند که به این شرح است:معاذ بن جبل می‌گوید: حدیثی را از پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم شنیدم که اگر این حدیث را حفظ کنی، به تو نفع خواهد داد. آن حضرت می‌فرمود:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:رفع حجاب های هفتگانه با تربت امام حسین(ع) , ] [ 19:5 ] [ اكبر احمدي ]

راه های رهایی از اندوه

قرآن برای رهایی از اندوه راه ها و راهکارهایی را بیان می کند که انسان با عمل به آن ها می تواند از اندوه دنیا و آخرت رهایی یابد. از مهم ترین این راه ها می توان به توجه به خدا ( انعام آیه ۶۴) ایمان به قضا و قدر الهی ( حدید ۲۲ و ۲۳) توجه به عزت خدا و شنوایی و توانایی مطلق وی ( یونس آیه ۶۵) توجه به علم و دانش وی ( همان ) توجه به معاد و آخرت ( لقمانآیه ۲۳) توجه به برتری مومنان بر کافران ( آل عمران آیه ۱۳۹ و ۱۴۰) و امداد غیبی او ( توبه ۴۰) و دوستی خدا ( یونس آیه ۶۲) سنت های الهی ( آل عمران ۱۳۹ و ۱۴۰) و مانند آن که در حوزه بینشی می توان قرار داد، اشاره کرد.در حوزه عمل نیز می توان به سجده ( حجر آیه ۹۷ و ۹۸) نماز ( همان ) دعا و نیایش و راز و نیاز( انبیاء آیه ۷۶) تسبیح خدا (حجر آیه ۹۷ و ۹۸) و طلب آمرزش و استغفار ( فاطر آیه ۳۴) اشاره کرد.عوامل طبیعی مانند بارندگی ( روم آیه ۴۸ و ۴۹) و خواب (آل عمران آیه ۱۵۴) نیز به عنوان عوامل زوال اندوه مورد توجه قرآن قرار گرفته است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:راه های رهایی از اندوه, ] [ 16:59 ] [ اكبر احمدي ]

عوامل ایجادی اندوه

عوامل ایجادی اندوه به شکل در قرآن مطرح شده است. عواملی که موجبات حزن و اندوه شخص را فراهم می آورد و در حقیقت آثار آن به خود شخص باز می گردد و عواملی که موجبات اندوه را در دیگری فراهم می آورد و شخص دیگری از عمل و رفتار عامل اندوهگین می گردد و دچار حزن می شود.کسانی که به فعل دیگری اندوهگین می شود کسانی هستند که می توان آنان را اهل درد شمرد؛ زیرا انسان به طور طبیعی از نقص و زشتی در خود و دیگری ناخشنود است. کسانی که در فطرت خود باقی مانده و یا در انسانیت خود به کمال رسیده است ، هنگامی که دیگری را نقصان و یا زشتی می یابند و یا رفتار زشت و نقصان گرای ایشان را می نگرند به درد می آیند و از فرصت سوزی آنان در راه رسیدن به کمال و رهایی از نقص اندوهگین می شوند.همه پیامبران نسبت به امت های خویش این گونه بودند و از رفتار ضد کمالی آنان به درد آمده و اندوهگین می شدند. قرآن در پاره ای از آیات به این مساله پرداخته و علت اندوه و غم پیامبران را تبیین و تحلیل می کند.از این رو استاد مطهری با توجه به آموزه های انسانی بر این باور است که انسان کامل انسان صاحب درد است و از نقصان دیگری اندوهگین می شود و به رنج می افتد. چنان که پیامبر (ص) نسبت به امت خویش این گونه بودند و خود را برای ایمان آوری ایشان به رنج می افکندند. ( لعلک باخع علی نفسک)به نظر می رسد که این نوع از اندوه ، اندوه مثبت و سازنده ای باشد ؛ زیرا کسانی دچار این گونه اندوه می شوند که اهل کمال و از اولیا هستند و در مقام انسانیت خود مانده و یا به کمال رسیده اند؛ اما با این همه به نظر می رسد که این گونه از اندوه نیز امری مثبت و کمالی نیست و آثار آن بر روح و روان آثاری زیانبار است. صاحب درد بودن به عنوان نشانه انسانیت امری است و اندوهی که به دنبال آن پدید می آید امری دیگر است.به هر حال عوامل ایجادی اندوه را می توان به دو دسته عوامل ایجادی در شخص و یا دیگری دسته بندی کرد؛ چنان که می توان به دو دسته عوامل ایجادی اندوه در دنیا و یا در آخرت آن را بخش کرد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:عوامل ایجادی اندوه, ] [ 16:57 ] [ اكبر احمدي ]

راهکارهای قرآنی رهایی از حزن

اندوه ، حالت عاطفی است که به انسان در هنگام از دست دادن نعمت و یا فرصتی دست می دهد. در این حالت نشاط و سرور از دل انسان بیرون می رود و خوشحالی، گشادرویی و طراوت از چهره و سیمای آدمی رخت بر می بندد. و رنگ چهره اش از شادابی به زردگی می گراید.(نحل آیه ۵۸ و زخرف آیه ۱۶ و ۱۷) اشک بر گونه هایش روان می شود ( توبه آیه ۹۲) تنگی شگفتی دلش را می فشارد و دنیا با همه گشادگی اش برای او تنگ و کوچک می شود.زمان از سرعت باز می ماند و ساعت به کندی می گذرد. به گونه ای آرزوی مرگ می کند.( مریم آیه ۱۶ تا ۲۳) و فشار روحی فزاینده ای ، اختیار و زمام امور نفس را از عقلش می گیرد و رازهای نهفته را آشکار می سازد.(قصص آیه ۷ و ۱۰) جسمش از شدید حزن و اندوه می فرساید و ناتوان و رنجور می گردد.( یوسف آیه ۸۴ تا ۸۶ و مزمل آیه ۱۷)


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:راهکارهای قرآنی رهایی از حزن, ] [ 16:56 ] [ اكبر احمدي ]

مسجد بهلول

مسجدی می ساختند، بهلول سر رسید و پرسید: چه می کنید؟ گفتند: مسجد می سازیم؛ گفت: برای چه، پاسخ دادند: برای چه ندارد، برای رضای خدا.بهلول می خواست میزان اخلاص بانیان خیر را به خودشان بفهماند، محرمانه سفارش داد سنگی تراشیدند و روی آن نوشتند «مسجد بهلول» شبانه آن را بالای سر در مسجد نصب کرد. سازندگان مسجد روز بعد آمدندو دیدند بالای در مسجد نوشته شده است «مسجد بهلول» ناراحت شدند، بهلول را پیدا کرده به باد کتک گرفتند که زحمات دیگران را به نام خودت قلمداد می کنی؟!
بهلول گفت: مگر شما نگفتید که مسجد را برای خدا ساخته ایم؟ فرضا مردم اشتباه کنند و گمان کنند که من مسجد را ساخته ام، خدا که اشتباه نمی کند.چه بسا کارهای بزرگی که از نظر ما بزرگ است ولی در نزد خدا ذره ای نمی ارزد. شاید بسیاری از بناهای عظیم از مساجد و زیارتگاهها، بیمارستانها، مدارس و... چنین سرنوشتی داشته باشد، حسابش با خداست.(1)
منبع: شهید مطهری (رحمت الله علیه) عدل الهی، مجموعه آثار، ج1، ص
303.

بيرون كردن دروغ پرداز از مسجد

ابوهريره يكى از دروغ پردازان و علماى دربارى صدر اسلام است ، و براى شهرت طلبى و پول پرستى و حسب مقامى كه داشت ، به دروغ ، حديث جعل مى كرد و آن را به رسول خدا صلى الله عليه وآله نسبت مى داد.
روزى وارد مسجد كوفه شد و بالاى منبر رفت ، و جماعتى در مسجد بودند، شروع كرد به سخن گفتن ، تكيه كلامش اين بود:
رسول خدا صلى الله عليه وآله گفت ، ابوالقاسم صلى الله عليه وآله گفت ، خليل و دوستم رسول خدا صلى الله عليه وآله گفت در اين هنگام جوانى از انصار كه در مسجد بود، به جلو رفت و گفت : اى ابوهريره از تو در مورد حديثى ، سؤ ال مى كنم ، و تو را به خدا سوگند مى دهم كه اگر آن حضرت را در مورد على عليه السلام (در غدير خم ) فرمود:
من كنت مولاه فعلى مولاه ...
كسى كه من مولا و رهبر او هستم ، پس على عليه السلام مولا و رهبر او است ، خدايا دوستش را دوست بدار و دشمنش را دشمن بدار.
ابوهريره ، سوگند يار كرد كه من اين حديث را از شخص پيامبر (ص ) شنيدم وقتى كه حاضران در مسجد، اين سخن را از ابوهريره شنيدند (دريافتند كه او با اينكه تصريح رسول خدا صلى الله عليه وآله را در مورد رهبرى على عليه السلام شنيده ، باز با دروغسازى و جعل احاديث بر ضد على عليه السلام سخن مى گويد وبا آن حضرت دشمنى مى كند).
عده اى از جوانان بيدار در مسجد، برخاستند، او را سنگ باران كرده و مفتضحانه از مسجد بيرون نمودند و به اين ترتيب طبل رسوائى او را به صدا در آوردند و طشت رسوائى او را از نام جهان به زمين انداختند كه صداى آن را همه شنيدند و تاريخ براى آيندگان اين صدا را ضبط كرد تا همگان بشنوند و گول علماى دربارى و شكم پرست را نخورند، و به اين ترتيب به مضمون حديث فوق عمل كردند كه بايد با دشمنان على عليه السلام دشمن بود.




موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:مسجد بهلول, ] [ 17:0 ] [ اكبر احمدي ]

چرا مسجد كوفه مناره ندارد
سيد نعمت الله جزائرى قدس سره شريف در انوار نعمانيه مى نويسد: يكى از دوستان مورد اعتماد و عارفم گفت با خود فكر كردم كه در حديث وارد شده كه هر كى دو ركعت نماز او قبول شود عذاب نمى شود، تصميم گرفتم كه به مسجد بروم ، در آنجا دو ركعت نماز با حضور قلب خود و جميع شرائط بخوانم ، وارد، مسجد شده شروع به نماز نمودم ، قلب خود را از وساوس شيطانى خالى نمودم ، ناگاه به خاطرم گذشت كه مسجد كوفه مناره ندارد، اگر كسى بخواهد مناره اى براى آن بسازد از كجا سنگ و گچ تهيه كند.
بالاخره به فكرم رسيد كه از فلان محل بهتر مى شود تهيه كرد، كم كم تعيين كردم كه در چند روز اين مناره تمام مى شود و سر مناره را چگونه مى سازند ، همين كه دو ركعت نماز تمام شد متوجه شدم من هم از ساختمان مناره فارغ شده ام ، فهميدم به مسجد كوفه آمدم براى ساختن مناره

*************************************

مسجد پاريس در هجرت امام خمينى قدس سره
امام وقتى وارد نوفل لوشاتو شدند، از اول سؤ ال كردند كه قبله كدام طرف است خوب آنهائى كه مسيحى بودند كه نمى دانستند، مسلمان ها هم كه آنجا ساكن نبودند تا بدانند و چون نمى شد نماز را به تاءخير بياندازند، جهت قبله را پيدا كردند و به جهت قبله نماز خواندند.
عصر بود كه امام مرا صدا زدند فرمودند كه اين قبله نما را بگيريد ببريد در مسجد پاريس مشخص كنيد كه كه اين قبله نما قبله مسجد پاريس را چگونه نشان مى دهد همان جهت قبله را حفظ كنيد بياييد در اين جا قبله را در اينجا پيدا كنيد.
ما قبله نما را گرفتيم و با يكى از برادران كه آن جا بود - آقاى دكتر مجابى - آمديم مسجد جامع پاريس و جهت قبله را كه قبله نمازشان مى داد با قبله آنجا تطبيق داد و برگشتيم و قبله منزل امام را در نوفل شاتو را مشخصكرديم

مسجد هامبورك و بلندنظرى آيه الله بروجردى قدس سره شريف
در عصر مرجعيت آيت الله العضمى بروجردى قدس سره شريف قرار شد تا رد شهر هامبورك آلمان ، مسجد و مركزى براى نشر تعاليم اسلام ساخته شود. آيت الله بروجردى ، شخصى را به هامبوك براى تهيه زمين براى چنان مركزى فرستاد.آن شخص رفت و زمينى تهيه و خريدارى كرد و به محضر آقاى بروجردى بازگشت ، بعضى به آقاى بروجردى خبر داده بودند كه زمين خريدارى شده در جاى مطلوب و مرغوب نيست آقاى بروجردى به آن شخص ماءمور خريد زمين ، فرمودند: شنيده ام ، زمين خريدارى شده در موقعيت مناسبى قرار ندارد، و اين براى جامعه كه ارزش را در زيبائى ظاهرى مى بيند، صلاح نيست كه ما مذهبيشان از ساختمانهاى مجلل و زيبا برخوردار است ، از اين رو براى ما صلاح نيست پايين تر از آنها جلوه كنيم .
آن شخص گفت : آقا!يعنى مى فرماييد در بالاى شهر هامبورك و در كنار دريا، زمين تهيه كنيم ؟ آن جا خيلى گران است .
ايشان فرمودند: بله در جاى مناسب تهيه كنيد، من هزينه اش را تاءمين مى كنم ، شما تصور مى كنيد براى من زمين مى خريد؟ خير اين مكان به نام امام زمان (عجل الله تعالى له الفرج )است ، بايد در جاى آبرومندى باشد كه باعث تحقير مسلمين نشود.سرانجام مسجد اعظم بندر هامبوك در زمين بسيار خوبى به مساحت تقريبا چهار هزار متر مربع در كنار درياچه آلاستر ساخته شد


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:چرا مسجد كوفه مناره ندارد, ] [ 16:57 ] [ اكبر احمدي ]

مسلمان بيگانه از مسجد
شخصى در ظاهر مسلمان بود، ولى به اصطلاح ، مسلمان شناسنامه اى ، او در امور و احكام اسلام كاملا بى تفاوت بود، مثلا اصلا با مسجد ميانه نداشت ، مسجد رفتن براى او بسيار سخت بود و اگر احيانا از كنار آن رد مى شد، با كمال بى اعتنايى عبور كرد.روزى با يكى از پسرانش كه كودك بود، بر سر موضوعى نزاع كرد و بلند شد تا پسرش را كتك بزند، پسر از دست او فرار كرد، و او پسرش را دنبال نمود، تا اينكه پسر به طرف مسجد آمد و مى دانست پدرش با مسجد ميانه ندارد، رفت داخل مسجد، آن پدر تا نزديك در مسجد آن آمد، ولى داخل نشد و در همان جا فرياد زد بيا بيرون ، بيا بيرون ، من در تمام عمر به مسجد نيامده ام ، نگذار اكنون وارد مسجد شوم بيا بيرون !
آرى افرادى هستند كه رابطه آنها با مسجد اين گونه است ، و بعضى تنها هنگام مجلس ترحيم بستگانشان به مسجد مى روند. گوئى مسجد را براى مردگان ساخته اند.

خاطره از اولين منبر پيامبر صلى الله عليه وآله
هنگامى كه رسول خدا صلى الله عليه وآله با ياران اندك به مدينه مهاجرت نمودند، در آغاز چون مسلمانان ، كم ، بودند، پيامبر صلى الله عليه وآله هنگام سخنرانى ، بر ستون مسجد (كه ستونى از نخل خرما بود تكيه مى داد، و به ارشاد مردم مى پرداخت ، ولى وقتى كه جمعيت مسلمين ، بسيار شدند، به دستور پيامبر صلى الله عليه وآله براى اولين بازار پله هاى آن منبر بالا رفت . در اين هنگام ، فرياد ناله از تنه درخت خرما (كه ستون مسجد و تكيه قبلى پيامبر صلى الله عليه وآله بود) بلند شد، همانند ناله شترى كه از بچه خود جدا شده ، آه ناله مى كرد كه همه حاضران آن ناله را شنيدند، و اين ناله به خاطر فراق بود كه پيامبر صلى الله عليه وآله ديگر هنگام سخن گفتن به آن تكيه نمى داد.
عجيب اينكه : پيامبر صلى الله عليه وآله هنگامى كه بالاى منبر رفت ، سه بار گفت : آمين . روشن است كه كلمه آمين (خدايا به استجابت برسان ) در پايان دعا يا نفرين ، گفته مى شود، و در اينجا اين سؤ ال در ذهن حاضران آمد كه چرا پيامبر صلى الله عليه وآله آمين وقتى بالاى منبر رفت ، از جبرئيل سه نفرين شنيد كه ديگران اين صدا را نمى شنيدند).
پيامبر صلى الله عليه وآله شنيد كه جبرئيل مى گويد: خدايا لعنت كن (يعنى رحمت را دور كن ) بر عاق والدين (كسى كه پدر و مادرش را ناراضى مى كند) فرمود: آمين ، سپس شنيد، جبرئيل عرض كرد: خدايا لعنت كن بر كسى كه ماه مبارك رمضان بر او بگذرد و او را از رحمت و آمرزش الهى محروم گردد.
پيامبر صلى الله عليه وآله فرمود: آمين .
از آن پس ، شنيد جبرئيل گفت : خدايا لعنت كن كسى را كه نام تو (رسول خدا) را بشنود و صلوات نفرستد، پيامبر صلى الله عليه وآله گفت آمين


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:مسلمان بيگانه از مسجد, ] [ 16:54 ] [ اكبر احمدي ]

سیمای بهشتیان و دوزخیان

خصوصیات بهشتیان به شرح زیر است:

1و2 – ایمان و عمل صالح: «کسانی که ایمان آورده اند و عمل شایسته انجام می دهند اینان اهل بهشتند و در آن جاودانه خواهد ماند (1 و2)3- تقوا: «مسلما انسانهای با تقوا در باغهای بهشت در کنار نهرها جای دارند در جایگاه صدق نزد پادشاه قدرتمند.» (3)4- احسان: «مسلما متقین در سایه سار بهشت و کنار چشمه ها هستند و برایشان میوه های فراوان از آنچه که بخواهند وجود دارد. به آنها گفته می شود بخورید و بیاشامید؛ گوارایتان باد، این نعمتها به خاطر اعمال نیکی است که انجام داده اید. ما اینچنین به محسنین پاداش می دهیم.» (4)5- جهاد با جان و مال در راه خدا: «خداوند از مؤمنین جانها و اموالشان را خریداری می کند که در برابر آن بهشت برای آنان باشد. در راه خدا پیکار می کنند؛ می کشند و کشته می شوند؛ این وعده حقی است بر او که در تورات و انجیل و قرآن آمده و چه کسی نسبت به عهدش از خدا وفادارتر است؟ پس بشارت باد بر شما بخاطر معامله ای که با خدا کرده اید و این پیروزی بزرگی است.» (5)


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 27 بهمن 1391برچسب:سیمای بهشتیان و دوزخیان, ] [ 8:9 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 360
بازدید دیروز : 87
بازدید هفته : 447
بازدید ماه : 744
بازدید کل : 162030
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك