كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)

كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





الف. معنویت منهاى شریعت

ادعا مى کنند که مى توان به معنویت دست یافت، و با آن به آرامشى نسبى رسید؛ ولى خود را به شرایع دست و پاگیر و بعضا کسل کننده ادیان مقید نکرد.
اگر تنها هدف شریعت، رسیدن به آرامش است، مى توان با اعمال معنوى (پرواز روح، مدیتیشن) بى هیچ گیر و دارى به آرامش رسید.

ب. انسان محورى به جاى خدا محورى

با نگاه امانیستى غرب به عالم، چه در معنویت، چه غیر آن، جایى براى خدا تعبیه نشده است. غرب در برابر خدا، احکام و قوانینش بر نمى تابد، چون نخستین احکام در مورد سردمداران اجرا شده و آن لقمه چرب و نرم از ایشان گرفته مى شود.
پس اگر قرار است معنویت باشد، نباید جایى براى خدا و شریعت در نظر گرفت، اکثر قریب به اتفاق گروه هاى جدید معنوى، با نگاه افراطى به انسان، جایى براى خدا در عرفانشان ندیده اند.

ج. ختم عالم به دنیا

عالم نزد بیشتر گروه هاى معنوى نوپدید، به همین عالم پایان مى پذیرد و اگر هم از معاد سخن به میان مى آید، با معاد ادیان الهى بسیار متفاوت است. چون آنها نمى خواهند گرفتار معاد واقعى و روز واپسین شوند که صحنه عدل خدا برپا گشته و بنابر عدالت، هر چیزى در جاى خود قرار مى گیرد.
آنان عالم را به همین دنیا محدود دانسته و قصه مرگ و زایش را به تناسخ و چرخه کارما (علت و معلول) تعبیر کرده اند، تا بشر معنوى قرن بیست و یکم، به توجیح ها سرگرم شده و هر چیز را در مقابل خویش، با قانون تناسخ تشریح کند.

 معنویات تلفیقى:

کشور انگلیس، سابقه اى 400 ساله ، در فرقه سازى دارد. معنویت هاى شرقى را گرفته، پس از بازسازى، دوباره به شرق صادر مى کند.

الف. انسان سر خورده

غرب که همچنان سوداى رهبرى جوامع بشرى را در سر مى پروراند، در قبال انسان هاى سر خورده از دنیاى مدرن که در پى یافتن نور حقیقت، خود را به هر سو کشانده، تا در ساحلى آرام گیرد، و دل ناخشنود خویش را تسلى دهد، معنویات کاذبى توصیه مى کند، تا این تلاطم داخلى را آرامشى نسبى فراگیرد.
در نوع معنویات پیشنهادى، خساستى به خرج نداده، هر چه به آرامش جوامع منجر شود، مفید است، از این رو از عرفان هاى شرق و غرب عالم کمک گرفته و با تلفیقشان در هم و تولد مکاتب نوپدید از آن عرفان ها، روح معنوى جامعه را دوباره به تسخیر خویش در آورده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:معنویت سکولار, ] [ 7:32 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 788
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 810
بازدید ماه : 1789
بازدید کل : 163075
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك