كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)

كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيامبر اعظم (ص) براى اجراى دستور خداوند در 25 ذيقعده سال 10 هجرت(بصورت کتبى) فرمان دادند تا امت اسلامى را از انجام حج توسط پيامبر(ص) باخبر نموده و برسانند که اين آخرين سفر نبى اکرم(ص) براى اداى فريضه حج مى باشد. پيامبر آن" سيد البهي" و" بنده تائيد شده خدا"، اسوه حسنه اى که تجلى عينى طهارت باطنى و ظاهرى در اوج خلوص و بندگى، غسل نموده و موى سرشان را شانه کرده و معطر نمودند و با تنى مطهر چهار رکعت نماز ظهر را بجا آوردند و از راه "ذوالحليفه" با اتفاق تمامى همسرانشان به قصد اجراى فرمان الهى راهى مکه گرديدند3 و ايشان اولين شخصى بودند که مدينه را ترک گفتند و با توجه به متن اعلاميه مردم گروه گروه به ايشان مى پيوستند. امير المومنين على بن ابى طالب (ع) با 34 شترقربانى که بعنوان جزيه از نجرانبان گرفته بودند به ايشان ملحق گرديدند و همچنين مورخين نگاشته اند که ابو موسى اشعرى از يمن و ساير نمايندگان رسول خدا(ص) از تمامى بلاد اسلامى بمرور به قافله نبى اکرم(ص) رسيدند و با ايشان همراه گشتند. نخستين قافله اى که عازم مکه مکرمه بود با رهبرى و سرپرستى آن" رحمه للعالمين(ص) "همراه با 70 هزار مسلمانى بود که به ايشان ملحق شده بودند، بطوريکه در روز چهارم ذيحجه بيش از صد هزار نفر با آن بزرگوار هستى وارد مکه گرديدند و صحنه اى بس باشکوه و تاريخى و تا ابد ناب و ماندگار خلق شد. مکه اين يادگار فداکارى ابراهيم نبى (ع)و ايثار اسماعيل(ع) از ياد نبرده روزى که محبوبش آن "سراج منير" به اجبار و اکراه بد دلان و مريض القلوبين، به امر خدا به سوى مدينه هجرت نمودند و در آن روز خيلى ها فکر کردند کار اسلام تمام شده همانگونه که امروز دشمنان دين الهى با ادبياتى متفاوت تر ولى با همان فکر مسموم بر زبان مى آوردند، اما به فضل الهى پيامبر اعظم (ص) در اوج معنويت و اقتدار ملکوتى با تواضعى بر خاسته از نفس مطمئنه مرضى در گاه احديت قدم بر مکان مقدس گذاشتند و به فضل الهى فرزند همين رسول پاک سرشت 14 قرن بعد از اين روز باشکوه به تبعيت از جد بزرگوارشان با بيرون نمودن بد دلان و زالو صفتان از سرزمينى که مفتخر است به پايبندى پيمان غدير و مردمانى که هر سال در ايام منتهى به عيد غدير با تمام وجود به پيشواز اين روز مى روند و اين روز مبارک را براستى در خور شان بانى ولايت جشن و شادمانى برگزار مى کنند و تجديد ميثاق مى نمايند، پرچم پيامبر را دوباره به احتزاز درآوردند و قلب آن نبى رحمت (ص) را شاد نمودند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:حديث غدير خم, ] [ 16:17 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 260
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 282
بازدید ماه : 1261
بازدید کل : 162547
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك