كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)

كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





هنگامى که نبى اکرم (ص) با زائران خانه خدا از مکه خارج شدند در مکانى که غدير خم ناميده مى شد جبرئيل بر حضرت حاضر گشته و وحى الهى بر قلب مبارکشان نازل گرديد"يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله يعصمک من الناس" اى برگزيده خداوند متعال ابلاغ کن آنچه را که سابقا (در مورد ولايت على)به شما ابلاغ شده و اگر ابلاغ نکنى وظيفه رسالت خويش را انجام نداده اى و آن خداست که ترا از شر منافقين حفظ ميکند(مائده67)

در همين موقع" نبى رحمت (ص) "فرمودند تا شتر شان را بخوابانند و بى درنگ امر فرمودند تا موذنين و مکبرين نواى صلاه سرداده و آنانى که پيشتر رفته اند بازگردند و کسانى که عقب تر هستند به ايشان برسند. در کنار کراع غدير خم مسجدى بود که" پيامبر اعظم(ص)" در آن مکان سکنى گزيدند. جناب سلمان علت اين امر را از "نبى اکرم(ص)" جويا گشتند ايشان سلمان را از نزول وحى خداوند توسط جبرئيل آگاه نمودند و فرمودند تا در پائين کوه منبرى از 70 تخته سنگ آماده کرده و با جهاز شتران انرا مهياى خطابه "رسول خدا(ص)" نمايند. ايشان قبل از اداى فريضه نماز ظهر قصد منبر را نمودند، در هواى بسيار گرم شبه جزيره عربستان کارون حج توقف نموده و حاجيان حج ابراهيمى براى رهايى از گرماى طاقت فرساى غدير خم روى تخته سنگهاى دامنه کوه نشستند. ابن جوزى جمعيت حاضر در غدير خم را حدود 120 هزار نفر نوشته است4 و همگى آنها منتظر بودند تا از وقوع ابلاغ امر الهى که اهميت آن بقدرى بود که"نبى اکرم(ص)" مى بايست آن را در شرايط نامصاعد جوى و با حظور انبوه مسلمين که از سراسر بلاد اسلامى در غدير خم حاضر بودند، مطلع گردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:آنچه در غدير خم به وقوع پيوست, ] [ 16:22 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 318
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 340
بازدید ماه : 1319
بازدید کل : 162605
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك