كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)

كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





"حضرت محمد (ص)" بر فراز منبرى که از 70 قطعه سنگ و جهاز شتر مهياى ايشان گرديده بود خطبه خويش را با حمد و سپاس خداوند آغاز نمودند. ايشان در بيان توحيد و مراتب آن مطالب مهمى مطرح نمودند که به اختصار به شرح ذيل مى باشد:"سپاس خداوندى را که در وحدانيت برتر از همه، در تفرد نزديکتر از کل مخلوقات، در سلطنت با عظمت،توانا در احاطه بر تمام کائنات، قادر بر مديريت جهان و جهانيان، مقتدر در آفرينش، اوست که بوده و خواهد بود، ازلى و ابدى است، پايانى بر آفرينش او نيست،اوست گرداننده کارخانه وجود،اوست منزه مبرا از تصور و انديشه، خالق آسمانها و زمين و ملائکه و روح القدس، اوست که افاضه فيوضاتش رشته ناگسستنى است و چرخ برکاتش غير ايستادنى است، از هرکس به انسان نزديکتر، بيننده اى او را نديده اما انکار حقيقت اش نکرده، اوست مدبر کل امورات بشرى، باران رحمتش همه جا رسيده و خان نعمتش بر کل عالم گسترانيده شده. اوست آگاهى بخش اسرار آفرينش بر ما به فضل و منت اش و راز آفرينش را به ما آموخت و بر سراسر وجود آشنا گردانيد،هيچ چيز براى او پنهان نيست، احاطه و تسلط او بر تمامى عوالم و نفوذ و اراده او بر ايشان و حاکميت عدل و دادش بر تمامى شئون مخلوقاتش جز آن پروردگار عزيز و حکيم نيست،او اعلى از ديده شدن با چشم سر است، ولى او همه را مى بيند، او لطيف و خبير است،او بهيچ چيزى مشابه و موصوف نيست، هيچ پنهان و آشکارى از احاطه علمى او بيرون نيست، شهادت مى دهم که او آفريننده داناى يکتاى بى همتاست، شهادت مى دهم که پرتو افاضات او سرتاسر هستى را فرا گرفته و تدبير امورات مخلوقاتش را بدون معاون وکمک و وزير و مشاور و شريک و معين بدست قدرت و توانائى خود دارد و همه موجودات و مواليد و عناصر و عوالم ملک الموت در نشئه وجود بتصوير و اراده او نقش بسته، در آفرينش تکلف و تزلزلى در استقلال اراده او نيست،اوست يگانه آفريننده متين و متقن و نيکوپرداز و دادگستر، او عدالت گسترى است که جور نمى کند،بى منت مى بخشد، آموزگاريست که همه چيز در پيشگاه قدرت او خاضع اند و همه موجودات در آستان هيبت او خاشع. مالک املاک و گرداننده افلاک است، آفتاب و ماه و... با اراده او مى چرخد،روز و شب با حساب دقيق و منظمى بر ميل او تبديل و تجديد مى شود، او منتقم از هر تعدى کننده و نابود کننده هر متجاوز بد خواهى است، او نظير ندارد او يگانه ايست که زائيده نشده، نزائيده و کفو همسرى ندارد. او پروردگار واحد و آفريننده و هرچه اراده کند مى شود،هر چه کرد مطاع و متبع است، که امار آفرينش نزد اوست، ربى که بوجود مى آورد،حيات مى بخشد، زنده مى کند،ميميراند، فقير مى سازد،غنا مى بخشد، رحمانى که به خنده مى آورد، به گريه وا مى دارد، مى دهد و ميگيرد، نزديک مى سازد و دور مى کند. ملک هستى بدست اوست، ستايش و حمد مخصوص آن معبود ازلى است، همه چيز در يد قدرت قادريت اش است. شب را بروز مى آورد، روز را به شب مى رساند، رحيمى که بخشنده و آمرزنده مهربان است، اوست اجابت کننده دعا، بخشنده عطا، احصاء نفوس بقدرت اوست، بهشت و دوزخ آفرينش اوست، پناه بيچارگان، اميد اميدواران،نگاه دارنده مخلوق، توفيق دهنده اصفياست. شايسته ترين براى شکر و سپاس از تمامى مردم، زيرا نعمت او بى پايان است،و بر هر نعمتى شکرى واجب است هر نفسى که فرو مى رود ممد حيات است و چون باز ميگردد مفرح ذات پس بر هر نفسى شکرى واجب است"اعلموال داود شکرا و قليل من عبادى الشکور"

بنده همان به که زتقصير خويش / عذر بدرگاه خدا آورد

ورنه سزاوار خداونديش/ کس نتواند بجاى آورد

ستايش پروردگارى را که بر ما منت گذارد و بملائکه و کتاب و رسول خود ما راهدايت نمود. اوامر او را مى شنويم، فرمان او را اطاعت مى کنيم،به کارهاى حيات بخش او مبادرت مى نمائيم، ما تسليم فرمان او هستيم و رغبت به طاعت و عبادت او داديم، از عقوبت او بيمناکيم، از مکر او ايمن نيستيم، از ستمى که به نفس خود نموده ايم بيم ناکيم. شهادت مى دهم به آموزش و پرورش او که بمن وحى کرد تا مردم را هدايت و انذار کنم، ارشاد و بيدار نمايم، جز او ربى نيست که بمن ابلاغ نمودآنچه را که به شما برسانم، آنچه را که بر من نازل گرديده بر شما ابلاغ نمودم، اى مردم پروردگار جل جلاله ضامن امانت و عصمت من بوده و اوست کافى و کريم، صمدى که به من وحى کرد"بسم الله الرحمان الرحيم يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله يعصمک من الناس"از من کوتاهى در آنچه که بايد بر شما ابلاغ مى نمودم سر نزده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:ترجمه قسمتهائى از خطبه غدير" رسول خدا(ص)", ] [ 7:55 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 966
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 988
بازدید ماه : 1967
بازدید کل : 163253
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك