كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)

كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





علم همه عالم بعلى داد پيمبر/ چون ابربهارى که دهد آب به گلذار

"حضرت نبى اکرم(ص)" بعد از ابلاغ رسالت خطير "ولايت امام على (ع)"ايشان رو به آسمان نموده و ديدگان مبارکشان آسمانى شد و در حظور خالق يکتا در حق على و محبين او دعا نمودند و دشمنان او را لعن و نفرين نمودند و خداى را حمد و سپاس گذاردند براى منت عظيمى که بر ايشان نهاد تا اين امر مهم را تمام و کمال تبيين و ابلاغ نمايند. 5

صداى " نعم، سمعنا و اطعنا امرالله و رسوله بقلوبنا و السنتنا و ايدينا على على صلوات الله عليه"فضاى غدير خم را فرا گرفته بود و پيشاپيش کسانى که با" بخ بخ لک يا علي" گفتن بر ابر مرد تاريخ تبريک مى گفتند عمر بن خطاب بود و بمرور مهاجرين و انصار و بقيه مردم بتدريج بر حسب مقام و منزلت و نزديکى و دورى مکان حاضر گشته و با "امام على(ع) " بيعت نمودند. نزديک غروب" پيامبر خدا(ص)و حضرت امام على (ع)" از منبر فرود آمده و نماز ظهر و عصر را با هم جمع نمودند. "پيامبر (ص)" از زنان و بانوان حاضر در غدير خم نيز براى مولى بيعت گرفتند و در تاريخ اينگونه نقل شده که حضرت امر فرمودند تا طشتى از اب مهيا کنند و" مولى على(ع)" دست مبارکشان را در آن گذاردند و زنان در هنگامى که به آن آب دست مى زدند به امر" رسول خدا(ص)" چنين مى گفتند"الحمد لله الذى فضلنا على جميع المومنين و الحمد لله الذى جعلنا من المتمسکين بولايه امير المومنين" و اين روايت متواتراً از جانب محدثين نقل شده است6. علامه مجلسى از حضرت" امام صادق (ع)" چنين نقل نموده که آن امام فرمودند:چون" رسول خدا(ص)" از خطبه فراغت يافت، مردى خوش چهره و معطر و زيبا روى مى گويد :"قسم به خدا که من روزى با اهميتتر از مانند امروز نديده ام اين روز روزى است که رسول محبوب خدا(ص)پسر عمش را که فداکارترين مردم براى دين اسلام است بخلافت معرفى نمود و هيپکس او را انکار نمى کند و از اطاعت او سرپيچى نمى کند مگر آنکه به خدا کافر گردد"، عمر کنار رسول خدا وآن مرد بود. پيغمبر باو نگاه نمودند و فرمودند شنيدى اين مرد چه گفت؟ عمر گفت:آرى. سپس "نبى اکرم (ص)"فرمودند:او را شناختى ؟عمر دوباره پاسخ داد:نه. " پيامبر(ص)" فرمودند:او جبرئيل امين بود7.

حافظ ابو نعيم از محمد بن عبدالله.... از ابى سعيد روايت کرده که آن" رحمه للعالمين(ص)" فرمودند:"من کنت وليه فعلى وليه و من کنت امامه فعلى امامه و من کنت اميره فعلى اميره و من کنتنذيره فعلى نذيره و من کنت هاديه فعلى هاديه و من کنت وسيله الى الله تعالى فعلى وسيله الى الله عزوجل فالله يحکم بينه و بين عدوه"

مراسمى که در غديرخم در جهت تبيين و ابلاغ ولايت "مولى على(ع)" برگزار گرديد، قريب 5 ساعت به طول انجاميد و در اين خطبه" رسول خدا (ص)" 73 مرتبه مردم را معاشر الناس خطاب نمودند که همراه با تذکر نکات مهمى برايشان بود. خطبه "رسول خدا(ص)" 3 ساعت به طول انجاميد و قريب يک ساعت "دست مبارک مولى در دست نبى خدا(ص)" بالاى سر آن پيرمرد شصت وسه ساله اى نورانى بود که در اوج خلوص بندگى رسالت خويش را به فضل الهى تمام و کمال به انجام رسانيدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:تشريح علت نزول آيه توسط نبى اعظم(ص), ] [ 8:2 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 634
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 656
بازدید ماه : 1635
بازدید کل : 162921
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك