كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)

كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





روز هيجدهم ذيحجه هر ساله شور وشوقى وصف ناشدنى در ميان امت اسلامى در جوش و خوروش مى باشد. اين عيد را عيد الله اکير و عيد" حضرت محمد(ص) "نيز گفته مى شود بخاطر روزى است که" پيامبر (ص)" دست "مولى على(ع) "را گرفته و خطاب به مردم فرمودند"الست اولى بالمومنين" ؟و گفتند: بلى يا" رسول الله(ص)". سپس فرمودند"من کنت مولاه فهذا على مولاه"پس در اين هنگام ايه 67 سوره مائده نازل شد"اليوم اکملت لکم دينکم الخ" در اکثر منابع اسلامى اعم از سنى و شيعه شان نزول اين آيه را واقعه غدير خم گفته اندکه در 18 ذيحجه سال 10هجرت بر" نبى اعظم نازل(ص)" گرديد. عيد غدير يکى از اعياد بزرگ چهارگانه دين مبين اسلام مى باشد و به اذن خداوند تمامى فرستادگانش اين روز را قدر دانسته و جشن گرفته اند و حرمت اين روز را ذکر نموده اند و در عرش ملکوتى اعلا عليين اين روز را عهد معهود مسمى نموده اند.

از مهمترين اعمال اين روز همانا:

1. روزه که کفاره شصت سال گناه است و در روايات صيام اين روز رابرابر با روزه تمام عمر مومن و معدل 100 حج و عمره روايت نموده اند.

2. غسل (طهارت)

3. زيارت حضرت "اميرالمومنين امام على(ع) "و شايسته است مومن بر بارگاه ملکوتى ايشان مشرف گردد و زيارت امين الله بجاى آورد. به نظر مى رسد اين زيارت مخصوص حرم آن بزرگوار قرار داده نشده است بلکه هر که با صفاى باطن و ظاهر اين زيارت نامه را به قصد قربت الى الله انجام دهد از برکات اين دعاى نورانى بى نصيب نخواهد شد.

4. نزديک زوال بياد نماز" رسول خدا (ص) " در اين روز دو رکعت نماز بجاى آورد که در رکعت اول بهد از حمد سوره قدر را بخواند و در رکعت دوم بعد از حمد سوره توحيد را قرائت کند.

5. دستگيرى از محرومين آبرومند

6. احسان ن نمودن و شاد کردن مومن (ديد و بازديد و...)

7. طالب درماندگانى شدن که بخاطر وقار و آبرويشان برکسى اظهار مطلب نمى کنند.

8. حاضر شدن در منازل فرزندان پيامبر(ص) و عرض تبريک و تهنيت برايشان

به نظر مى رسد مهمترين اعمال اين روز ذکر اين روز مى باشد و توفيق يافته کسى است که در عيد غدير وقايع اين روز را مرور کند و ديگران را نيز در اين فيض شريک گرداند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:اعمال عيد غدير, ] [ 8:6 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 1015
بازدید کل : 162301
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك