كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)

كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چطور می توان قبول کرد بهشت جاودان است و ... ؟!آنچه از اين به بعدمی نويسم برداشتها و اعتقادات شخصي خودم است.با نگاهی سطحی به آیات قرآن در باببهشت وجهنم درميابيم اکثر آنها توصيف و مثالی از بهشت و جهنم هستند و اصل مطلب فراتر از اين توصيفات است.شايد بپرسيد چرا خداوند اصل مطلب را بيان نفرموده است و به مثال و تشبيه بسنده کرده است ؟با توجه به محدوديت وسعت ديد بشر، انسان قادر به درک و فهم بسياری از حقايق نيست. لذا خداوند برای او بسياری از آنها را تشبيه مي کند. در مواردی هم توصيه می کند که اصلا به برخی مسایل فکر هم نکنيد.مثلا: کودک زیر 6 ماهه ای را در نظر بگیرید. این کودک بی دندان تاکنون به جز شیر چیزدیگری نخورده. حالا شما می خواهید لذت خوردن کباب بریان یک غزال خوش طعم و خوش مزه را برای او توصیف کنید. چه می کنید؟ و چه می گویید؟خداوند هم برای فهم و درک انسان قران را "نازل" کرد. قران مملو است از داستان و مثال های مختلف

يک فرض:

فرض کنيدمالک زمين شدن بهترين و بالا ترين لذت و شادی و کمال مطلق برای انسان باشد.به دو نفر بگويند ، اگر فلان کار را انجام بدهيد و از انجام بیسار کارخودداری کنيد؛ شمارا حاکم زمين مي کنيم.حالا يکی تمام سعی و تلاش خود را ميکندو با هر سختي و مشقتی که هست آنطور که بايد عمل مي کند ولی ديگری پشت گوش می اندازدو عمل نمي کند.خب در نتيجه يکی صاحب زمين مي شود و از تمام لذات آن بهره مند ميشود و ديگری نه .شخصي که عامل بود و بايد ها و نبايدها را رعايت کردسعادتمند شد و به کمال مطلق (در اين فرض) دست يافت. اما ديگری با اينکه اين امکان برايش فراهم بود و ميتوانست به کمال مطلق برسد ،با ناديده گرفتن اين بايدها ونبايدها به خود ظلم کرد. او با ديدن آن فرد سعادتمند ، در حسرت از دست دادن اين موقعيت خواهد سوخت؛ و هميشه در رنج و عذاب خواهد بود.
پايان فرض.

حال هر چقدر آن لذت و کمال بيشتر و بالاتر باشد سختي و مشقت دوری از آن بيشتر وزجر آورتر خواهد بود.چه چيز برای انسان لذتبخش تر و بالاتر است؟پولدار بودن؟صاحب قدرت بودن؟مالک املاک فراوان بودن؟محبوب بودن؟
زندگی جاويد داشتن؟آگاه به همه چيز بودن؟زيباترين بودن؟بزرگترين بودن؟داناترين بودن؟اولين بودن؟آخرين بودن؟
مهربانترين بودن؟بخشنده ترين بودن؟خوردن خوشمزه ترين ها؟آشاميدن گواراترين ها؟پوشيدن بهترين ها؟داشتن گرانبهاترين ها؟بودن با بهترين ها؟شنيدن بهترين شنيدني ها؟گفتن بهترين گفتني ها؟داشتن بهترين احساس ها؟همسري با بهترين ها؟...کدام يکی بهتراست؟آیا بودن و داشتن همه آنها باهم بهترنيست؟چگونه می توان همه را باهم بود و یا داشت؟آیا امکان دارد؟وعده ای که خداوند به بندگان خود داده شامل همه اين محسنات و برکات مي باشد.چطور ميتوان جاودان بود در حالیکه فقط خدا جاودان است؟چطور می توان زيباترين بود در حالی که خدا زيبای مطلق است؟جطور مي توان بی نياز بود در حالی که فقط خدا بي نياز است؟
...



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 14 آبان 1391برچسب:خدا دروغ نمی گويد و وعده ناحق نمیدهد,, ] [ 15:41 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 717
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 739
بازدید ماه : 1718
بازدید کل : 163004
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك