كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)

كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





  توسعه همه جانبه کشور محصول برنامه ريزي ، سازماندهي و عملکرد قواي سه کانه است . عرصه هاي گوناگون جامعه در فرآيند تکاملي ، نقطه کانوني فعاليتهاي نهادهاي مدني است . در جامعه اسلامي ما نهادها ، تشکل ها و گروههاي انساني در تلاشند که نقش خود را در سطوح مختلف سياسي ، فرهنگي و اقتصادي ايفا نمايند.بر کسي پوشيده نيست که وزن و ميزان تأثير گذاري نهادها در مسير تحولات اجتماعي ، متفاوت است . بررسي هاي تاريخي ، نشان از نقش پوياي مساجد در صدر اسلام ، قرون مياني و اخير در تامين نيازهاي مادي (بر حسب مقدورات) و معنوي مردم و انجام اصلاحات اجتماعي دارد. در اين دوران طولاني و پر فراز و نشيب ، معمولا با محدوديتها و فشارهاي حکام جور روبرو بوده است . پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون ، ائمه محترم جمعه و جماعات و فعالان مساجد ، تجارب گسترده اي را در خدمتگذاري به مردم در شرايط گوناگون بدست آورده اند. ايفاي نقش موثر در پيشبرد آرمانهاي امام راحل (ره) و منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) ، گزاره پايه عملکرد مساجد است . در اين راستا با تعريف نيازهاي مشترک ، توسعه هماهنگ جامعه و مساجد را با هم تحليل مي نمايد . حضور مساجد در جامعه ، متضمن سعادتمندي همگان است . کليد واژه اين مهم ، تعامل طولي و عرضي با قواي سه گانه و نهادهاي ديني و اجتماعي است.

    پس از استقرار دولت جديد و ترويج گفتمان عدالت خواهي ، ايران اسلامي عرصه هاي نوين بالندگي خود را پيش روي دارد . همسو شدن نيروهاي مومن و متعهد به آرمانهاي امام راحل (ره) و منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در قواي سه گانه ، هنگامه بازيابي نقش محوري مساجد در جامعه است چرا که حضور فعال آنها ، معنويت لازم در معادلات مديريت اجتماعي را تأمين مي نمايد. ايجاد موازنه قدرت سياسي در نظام اسلامي ، به ساختار مرتبط و هماهنگ با خود نيازمند است . پر واضح است که نمي توان همه دستگاههاي اجرايي کشور را در مساجد جمع نمود اما تعميم و گسترش روح الهي حاکم بر مساجد در همه لايه ها وسطوح جامعه ، از اهميت بسياري برخوردار است . نمازگزاران خداجو در مساجد ، خود را در محضر خداوند مي بينند و از هر تلاش و کوششي در راه انجام امورات آنها دريغ نمي ورزند

در اين مسير توقع هيچگونه مزدي و منافعي ندارند و صرفا همه توان خود را در راه رضايت خداوند صرف مي نمايند . در نظام عدالت گستر ، عدالت در حق مسجد رعايت خواهد شد و آحاد جامعه اعم از حاکمان و شهروندان بنا به تکليف ، اقداماتي را انجام خواهند داد . در انديشه ديني ، همه فضاي جامعه ، مسجد است و کردار مومنان ، عبادت و خدمت رساني به مردم ، پلي از زمين به آسمان است. شايسته است که در دوران جديد ، قدر فرصت ها را بدانيم و سليقه ها را ضابطه مند نماييم که از دست دادن آنها جز غصه و پشيماني سودي ندارد . بايد کوشيد و توسعه همکاريهاي اجتماعي مساجد را با ساير قوا در دستور کار قرار داد. ضروري است که مساجد در راه تامين خلاها ، جبران کمبودها ، بهبودي آسيب ها ، پيشگيري تهديدها و برآوردن ضرورتها و اولويت هاي جامعه و برقراري تعادل از همه امکانات مادي و معنوي خود ، استفاده نموده ، يادآور دوران طلايي دفاع مقدس باشند . البته اين مهم جز با برنامه ريزي کلان ، سياستگذاري هاي اثر بخش ، قانونگذاري کارآمد و آيين نامه هاي اجرايي قوي و عملياتي محقق نمي گردد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:مسجدوپیوستگی فردو جامعه, ] [ 8:0 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 542
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 564
بازدید ماه : 1543
بازدید کل : 162829
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك