كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)

كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آن گاه خداى متعال قرآن را به صورت نورى كه چراغ‏هايش هرگز خاموش نمى‏شود و مانند خورشيد فروزنده‏اى كه هيچ گاه از فروزش نمى‏افتد و مثل دريايى كه به قعر آن رسيدن براى هيچ كس ميسر نيست بر پيامبرش نازل فرمود.
حضرت على عليه‏السلام در اين خطبه در وصف قرآن ابتدا با سه تشبيه بسيار زيبا مى‏خواهند قلوب مسلمانان را با عظمت قرآن آشنا كنند و توجه آنها را به اين سرمايه عظيم الهى كه در دسترس آنها قرار گرفته است بيش از پيش جلب نمايد.
ابتدا حضرت قرآن را به نور وصف مى‏كنند و مى‏فرمايند:

انزل عليه الكتاب نورا لا تطفا مصابيحه؛ خداوند قرآن را، در حالى كه نورى است، بر پيامبر صلى الله عليه و آله نازل فرمود؛ لكن اين نور با ساير نورها متفاوت است. اين حقيقت (( قرآن كريم)) نورى است كه نورافكن‏هاى آن هرگز به خاموشى نمى‏گرايد و هرگز از تابش نمى‏افتد. از باب تشبيه معقول به محسوس قرآن مانند آن منبع عظيم انرژى برقى است كه در شب ظلمانى از طريق شبكه برق رسانى به وسيله نورافكن‏هاى قوى، جاده‏هايى را كه به مقصد منتهى مى‏شود، روشن كرده است و با نصب چراغ‏هاى راهنما بر سر دو راهى‏ها و چند راهى‏ها مسيرى را كه به هدف منتهى مى‏شود از ديگر مسيرها كه به بيراهه و سقوط در دره‏هاى هولناك مى‏انجامد براى كسانى كه مى‏خواهند به سلامت به مقصد برسند روشن مى‏كند. قرآن نيز در جامعه دينى و اسلامى و در زندگى جويندگان سعادت و رستگارى چنين نقشى ايفا مى‏كند، با اين تفاوت كه چراغ‏هايى كه از اين منبع نور تغذيه مى‏نمايند و مسير سعادت را روشن مى‏كنند هرگز خاموش نمى‏شوند در نتيجه راه حق، پيوسته مستقيم و روشن است و قرآن كريم و نورافكن‏هاى فروزان آن مدام پيروان قرآن را هشدار مى‏دهند كه مواظب باشيد از مسير حق منحرف نشويد
در فراز ديگرى از همين خطبه مى‏فرمايد: و نورا ليس معه ظلمه؛ قرآن نورى است كه با وجود آن، تاريكى دوام نمى‏يابد؛ زيرا اين كتاب آسمانى نورافكن‏هايى دارد كه از آن نور مى‏گيرند و پيوسته راه هدايت و سعادت رإ؛روشن مى‏كنندعلاوه بر اين، ائمه عليهم‏السلام كه همان مفسرين وحى الهى هستند حكم آن نور افكن‏ها را دارند كه معارف قرآن را براى مردم بيان و با علم خدادادى، مسلمانان را با حقيقت قرآن آشنا مى‏كنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 19 دی 1391برچسب:قرآن؛ نور حقيقى‏, ] [ 18:55 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 249
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 271
بازدید ماه : 1250
بازدید کل : 162536
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك