كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)

كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امروزه در غرب اين تفكر فلسفى رواج دارد كه حصول علم براى انسان غير ممكن است و بشر بايد در همه چيز شك داشته باشد و هرگز به مطلبى يقين پيدا نكند. طرفداران اين تفكر معتقدند اگر كسى بگويد من به مطلبى يقين دارم نشانه نفهمى و حماقت اوست، زيرا علم به چيزى ممكن نيست. آنان با افتخار به اين شك و جهل خويش مى‏گويند علامت علم و دانش و خردمندى اين است كه انسان به هيچ مطلبى اعم از دينى و غير دينى علم و يقين پيدا نكند. چنين سخنان سخيفى از حدود يكصد سال پيش در ميان اروپاييان مطرح شده و قبل از آن نيز مبناى فكرى شكاكان بوده است. امروزه در جامعه ما نيز كسانى با مبنا قرار دادن سخنان جاهلانه آنها در صددند تا با تشكيك در معتقدات دينى مردم، به بهانه اين كه ما در هيچ زمينه‏اى نمى‏توانيم معرفت يقينى پيدا كنيم، آنها را در اعتقادات دينى خود سست كنند و به مقاصد و هواهاى نفسانى خود جامه عمل بپوشانند. جالب آن كه آنها اين سخنان را به اسم مطالب علمى بيان مى‏كنند و انتظار دارند مردم فهيم و نكته سنج ما آنها را بپذيرند.حضرت على عليه‏السلام به وجود چنين انسان‏هاى شيطان صفت در طول تاريخ اشاره مى‏كنند و مى‏فرمايند:فاقتبس جهائل من جهال و اضاليل من ضلال ? آنان از يك دسته گمراه و نادان مطالب جهالت‏آميزى اقتباس مى‏كنند و آنها را به اسم سخنان علمى بيان مى‏كنند. سخن علمى آنها اين است كه در همه چيز بايد شك كرد و بشر نبايد به چيزى علم و يقين پيدا كند! در امور دينى هر كس هر چه مى‏فهمد، همان حق است! زيرا اصلا حق و باطل وجود ندارد! هيچ ملاكى براى حق و باطل، جز فهم شخصى هر كس وجود ندارد!و نصب للناس اشراكا من حبائل غرور و قول زور ?
اين دسته گمراه و نادان و اين جاهلان عالم نما دام‏هايى از ريسمان‏هاى فريب و گفتار دروغ براى مردم گسترانيده‏اند و آنها را با گفتار و اعمال نادرست خود فريب مى‏دهند.قد حمل الكتاب على آرائه اينان قرآن كريم را به راى خويش تفسير و ? آيات آن را بر انديشه‏هاى خود حمل مى‏كنند و حق را بر طبق خواهش‏ها و اميال نفسانى خود قرار مى‏دهند.آن گاه حضرت شيوه‏هاى تبليغاتى اين افراد را مورد توجه قرار مى‏دهند و مى‏فرمايند آنها براى جلب توجه مردم و جذب ديگران، مردم را از گناهان كبيره و پيامدهاى سوء اعمال و رفتارشان ايمن مى‏گردانند و هيبت و عظمت گناهان كبيره را در نظر مردم مى‏شكنند و مردم را به انجام آنهإ؛ضض0گ تشويق مى‏كنند و ارتكاب جرايم و معاصى را در نظر مردم بى اهميت و آسان جلوه مى‏دهند. اينان در واقع با اين حرمت‏شكنى‏ها غيرت دينى و خداترسى را در مردم تضعيف مى‏كنند. حضرت مى‏فرمايند اين افراد در بحث و گفتگو چنين اظهار مى‏كنند كه ما از ارتكاب شبهات بر حذر هستيم و از گفتن سخنان و احكام مشكوك و مشتبه خوددارى مى‏كنيم؛ در حالى كه چون از احكام و موازين شرع و دين بى اطلاعند، در گرداب شبهات گرفتارند. در مقام سخن، چنين اظهار مى‏كنند كه ما از بدعت‏ها و احكام خلاف دين كناره مى‏گيريم، و حال آن كه در ميان بدعت‏ها آرميده‏اند و هر سخنى كه در باب دين مبتنى بر راى خويش مى‏گويند، بدعت است. چنين انسان‏هايى هر چند به صورت انسانند لكن قلب و روح آنها قلب و روح حيوان است؛ چرا كه باب هدايت را نمى‏شناسند تا هدايت شوند و باب گمراهى و ضلالت را نيز نمى‏شناسند تا از آن بپرهيزند. اين افراد مرده‏هايى در ميان زنده‏ها هستند.آن گاه حضرت مردم را مورد خطاب قرار مى‏دهند و مى‏فرمايند بعد از روشن شدن حق و باطل و شناختن طرفداران هر يك، و در حالى كه پرچم‏هاى حق برپاست و نشانه‏هاى آن آشكار و هويداست به كجا مى‏رويد؟! چرا در حالى كه صراط مستقيم هدايت و عترت پيامبر صلى الله عليه و آله در ميان شماست و مى‏توانيد از انوار هدايت ائمه عليهم‏السلام بهره‏مند شويد، خود را از علوم اهل بيت محروم كرده و حيران و سرگردانيد؟
قرآن كريم با بيانى بسيار شديدتر از بيان حضرت على عليه‏السلام از اين جاهلان عالم‏نما نام مى‏برد و مردم را از فريب كارى آنها برحذر مى‏دارد و مى‏فرمايد:و كذلك جعلنا لكل نبى عدوا شياطين الانس و الجن يوحى بعضهم الى بعض زخرف القول غرورا و لو شاء ربك ما فعلوه فذرهم و ما يفترون ? و بدين گونه براى هر پيامبرى دشمنى از شيطان‏هاى انس و جن برگماشتيم. بعضى از آنها به بعضى، براى فريب (يكديگر)، سخنان آراسته القا مى‏كنند؛ و اگر پروردگار تو مى‏خواست چنين نمى‏كردند. پس آنان را با آنچه به دروغ مى‏سازند واگذار.دشمنان پيامبران و مخالفان هدايت الهى هر چند در ظاهر و به صورت، انسانند، لكن از آن جا كه تمام فعاليت‏هاى آنها نتيجه‏اى جز گمراه كردن ديگران و محصولى جز القاى شبهات و در نتيجه تضعيف اعتقادات دينى مردم و مقابله با هدايت الهى ندارد قرآن آنها را شياطين انس معرفى مى‏كند و مردم را از پيروى آنها برحذر مى‏دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:تحريف كنندگان معارف دين از ديدگاه على عليه‏السلام, ] [ 7:11 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 137
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 159
بازدید ماه : 1138
بازدید کل : 162424
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك